GEZEN TİLKİ İLE ERZURUM-KARS-ANİ TURU

1.Gün: ERZURUM – SARIKAMIŞ – KARS

Uçuş bilgilerini daha sonra paylaşacağımız Hava yolu ile sabahın erken saatlerinde İstanbul’dan Erzurum’a uçuyoruz. Alanda bizi bekleyen rehber ve aracımızla buluşup Erzurum kent merkezine doğru hareket ediyoruz.Tarihi Erzurum turunda Selçuklu, İlhanlı  ve Saltuklu sanatının Üç Kümbetler, Çifte Minareli Medrese, Ulu Cami ve Yakutiye Medresesi gibi muhteşem örneklerini ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğinde Erzurum’un  olmazsa olmazlarından  Cağ Kebabı yiyoruz. Yemek sonrası Cumhuriyetimizin temellerinin atıldığı Erzurum Kongre Binasını ziyaret ediyor Kars’a doğru yola çıkıyoruz. Aras Nehri üzerindeki İlhanlılar tarafından 13. yy. sonlarında yapılmiş  Çobandede Köprüsünde mola veriyoruz, Sarıkamış Şehitler Anıtı ve Katerina’nın av Köşkünü ziyaret ettikten sonra Kars’a gidiyoruz.
Konaklama Kars. HB Konaklama

2. Gün : ANİ ANTİK KENTİ, KAFKAS CEPHESİ HARP TARİHİ MÜZESİ. FETHİYE CAMİSİ

Kahvaltı sonrası  Kars’a 50 Kilometre uzaklıktaki UNESCO Dünya Kültür Miras listesine girmiş Ani Antik Kentine ulaşıyoruz. Uzun yıllar Ermeni krallığına başkentlik yapmış olan bu kent 1064 yılında Selçuklu egemenliğine girmiştir. Surlarla çevrili antik kentteki Katedral, Tigran Honents Kilisesi ve Anadolu’daki ilk Türk Camisi olan Manucehr Camii ve Ateşgede ziyaret listemizde bulunan en önemli eserlerdendir. Kars ve Erzurum illeri aynı zamanda Tabyaları İle ünlüdür . Ruslar’ ın bir gece baskınında 900 kişilik bir tabur askeri şehit ettigi, bu baskın sırasında duvarlarının kanla kaplanması nedeniyle  ‘Kanlı Tabya’ adı verilen bugün Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi’ olarak kullanılan tabyayı  ziyaret ediyoruz. Fethiye camii ziyaretinden sonra Kars kent merkezinde geleneksel Kars mutfağının muhteşem yemeklerinden tadıyoruz. Yöresel ürün ve tadlarıyla ünlü olan bu kentimizde günün geri kalanını yaya olarak yaptığımız şehir turu sırasında uğradığımız peynir ve bal satılan işyerlerinde geçiriyoruz. Otelde alacağımız akşam yemeğinden sonra bizi özgün  Kars  Müzik ve Folklörünün sunulduğu muhteşem bir gösteri bekliyor.
Konaklama Kars. HB Konaklama.

3.Gün : KARS KALESİ, HARAKANİ TÜRBESİ, HAVARİLER KİLİSESİ, TAŞ KÖPRÜ

Kahvaltı sonrası (kaldığımız otele  de bağlı olarak) yaya olarak bugünkü turumuza başlıyoruz. Yürüyerek tarihi Kars Kalesi’ne çıkıyor, kaleye farklı dönemlerde yapılan eklentileri keşfediyoruz. Kale fotograf çekmek ve çektirmek isteyenler için muhteşem manzaralar sunmaktadır. Kaledeki çay molasından sonra eski kent merkezindeki Ermeni Mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan ve günümüzde Kümbet Cami olarak kullanılan 12 Havari Kilisesini, Kars Çayının üzerine yapılmış olan Taş Köprüyü, Namık Kemal Evi’ni ve Harakani Türbesini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Rus döneminden kalma Baltık mimarisi ile süslenmiş Kars Sokaklarında gezmeye devam ediyoruz. Bu Gezintimiz  sırasında öğle yemeğimizi de aradan çıkartıp ilerleyen saatlerde uçuş bilgilerini daha sonra vereceğimiz Havayolu ile İstanbul’a uçmak için Kars Harakani Hava Limanına gidiyoruz.

Hoşgeldiniz!
Turlarımız hakkında Whatsapp üzeri bilgi alabilirsiniz.